Vo 4. kvartáli zaznamenal Mondeléz International, do portfólia ktorého
patria značky ako Milka, Oreo, TUC, Côte d'Or, Toblerone či 7Days, zisk
na úrovni 950 miliónov USD (875,90 milióna eur). Oproti rovnakému
obdobiu minulého roka to znamená rast o 63 %. Bez započítania
jednorazových položiek dosiahla spoločnosť zisk 1,15 miliardy USD a na
akciu 84 centov.
Tržby sa zvýšili o 7,1 % na 9,31 miliardy USD. Dopomohli k tomu vyššie
ceny výrobkov, čo sa však odrazilo na miernom poklese objemu predaja.
Firma v tejto súvislosti dodala, že aj v tomto období eviduje slabší
dopyt zákazníkov.
Podobne ako americká kaviarenská sieť Starbucks, aj Mondeléz upozornil
na vplyv vojny medzi Izraelom a palestínskym hnutím Hamas na jeho
biznis. Firma uviedla, že napätie na Blízkom východe rastie, čo sa
odráža na predaji západných značiek a niektoré z nich kontroluje aj
Mondeléz.
Na tento rok spoločnosť prognózuje rast tržieb na organickej báze o 3 %
až 5 %. V prípade upraveného zisku na akciu firma predpokladá, že jeho
rast sa bude pohybovať na hornej úrovni jednocifernej stupnice.
(1 EUR = 1,0846 USD)